Skip to content

L’Image brisée aux xvie et xviie siècles Breaking the Image in the Renaissance

  • Publication type: Collective work
  • Directeur d'ouvrage: Belin (Christian), Lafont (Agnès), Myers (Nicholas)
  •  
  • Abstract: These thirteen studies investigate the two phases of the same iconoclastic and subversive activity, both a violent gesture and inexorable process, as it was expressed in religious, political and cultural domains in France, England and the Netherlands in the sixteenth and seventeenth centuries.
  •  
  • Number of pages: 321
  • Last edition: 2019
  • Collection: Encounters, n° 412
  • Subcollection: Colloques, congrès et conférences sur la Renaissance européenne, n° 103

View all information ⮟

  • ISBN: 978-2-406-06822-8
  • ISSN: 2261-1851
  • DOI: 10.15122/isbn.978-2-406-06822-8
  • Publisher: Classiques Garnier
  • Parution date: 08-05-2019
  • Languages: French, English
  • Keywords: Littérature du XVIe siècle, littérature du XVIIe siècle, histoire des idées, France, Angleterre, Pays-Bas, histoire de l’art, iconoclasme
Support: Digital

Available only in digital version

Summary
Pages 7 to 15

PREMIÈRE PARTIE

DISLOCATION DU CADRE
DE LA REPRÉSENTATION ARTISTIQUE
ET LITTÉRAIRE

Pages 19 to 37
Pages 39 to 63
Pages 65 to 74

DEUXIÈME PARTIE

MORCELLEMENT DES HÉRITAGES
CLASSIQUES ET BIBLIQUES

Pages 77 to 104
Pages 105 to 118
Pages 119 to 137
Pages 139 to 153
Pages 155 to 166

TROISIÈME PARTIE

ÉBRANLEMENT DES FIGURES DAUTORITÉ

Pages 169 to 202
Pages 203 to 235
Pages 237 to 252
Pages 253 to 281
Pages 283 to 299
Pages 301 to 307
Pages 309 to 313
Pages 315 to 317
Pages 319 to 321