Aller au contenu

Classiques Garnier

Titres de chapitres

  • Type de publication : Chapitre d’ouvrage
  • Ouvrage : Perceval le Galloys en prose (Paris, 1530). Chapitres 94-110
  • Pages : 245 à 248
  • Collection : Textes littéraires du Moyen Âge, n° 61
  • Série : Mises en prose, n° 9
  • Thème CLIL : 3438 -- LITTÉRATURE GÉNÉRALE -- Oeuvres classiques -- Moyen Age
  • EAN : 9782406110767
  • ISBN : 978-2-406-11076-7
  • ISSN : 2261-0804
  • DOI : 10.15122/isbn.978-2-406-11076-7.p.0245
  • Éditeur : Classiques Garnier
  • Mise en ligne : 25/01/2021
  • Langue : Français
245

Titres de chapitres

Dans la table (colonne de gauche), je supprime les renvois aux feuillets et jajoute la numérotation des chapitres ; les fautes y sont indiquées entre parenthèses. Dans la colonne de droite, en revanche, je donne le texte critique.

[aa3vb] 94. Comment le roy Peschor raconta à Perceval la signifiance du sainct graal et de la lance.

[182ra] 94. Comment le roy Peschor, à la requeste et grande priere de Perceval, luy racompta que signifioit le sainct graal, la lance qui rendoit sang et lespee brisee.

95. Comment, aprés que Perceval eust mis long tempsà poursuyvir la damoiselle, Saygremor poursuivit le chevallier lequel portoit la damoiselle jusques à son manoir.

[185vb] 95. Comment, aprés que Perceval se fust mys à querir la damoiselle et quil fust allé avec elle où il fust grandement traicté, Saigremor le Desree poursuivist le chevallier lequel auparavant portoit ladicte damoiselle, et entra avec luy en le poursuivant dedens le manoir dudict chevallier.

96. Comment, aprés que Saigremor se fust party de Perceval a delivré la damoiselle et occist deux chevalliers lesquelz vouloient efforcer une damoiselle.

[189va] 96. Comment, aprés que Saigremor se fust party de Perceval et quil eust delivree la vielle dame de son ennemy Talidés, il chevaulcha vers ung rocher où il apperceust deux chevalliers voulans faire force à une pucelle. Alors ledit Saigremor, ayant pitié de la pucelle, occist les deux chevalliers.

97. Comment messire Gauvain, estant en la court du roy Arthus, eust souvenance que par son dormir navoit sceu sçavoir la verité du graal, lance et espeebrisee ; et comment il delibera retourner sur le roy Peschor pour en sçavoir la verité.

[190vb] 97. Comment Gauvain, estant en la court du roy Arthus son oncle, eust souvenance de ce que par sa deffaulte et par son dormir ne peult sçavoir la verité du sainct graal ne de la lance et espee brisee ; et adonc proposa de rechef retourner chez le roy Peschor pour enquerre la verité.

246

98. Comment, aprés que messire Gauvain eust conquis le roy Margons, lenvoya prisonnier en la court du roy Arthus.

[195va] 98. Comment, aprés que Gauvain eust conquis et vaincu en bataille le roy Margons, ledit roy Margons sen vint à ses gens leur declairer comment il avoit esté vaincu par Gauvain et sen alloit rendre en la prison du tres puissant et noble roy Arthus.

99.

[199ra] 99. Comment Perceval, aprés quil eust esté guary de ses playes chez la pucelle où il avoit geu ung moys entier, se mist en chemin et tant erra quil entra en une forest laquelle il passa, et aprés fust fort persecuté de pluye, oraige, [199rb] tonnaire, escler, fouldre et tempeste jusques à ce quil trouva une chapelle en laquelle il entra.

100. Comment, aprés que Perceval eust eu victoire par la grace de Dieu contre lennemy, sendormist en la chapelle, et des merveilles quil y vist.

[200rb] 100. Comment, aprés que Perceval le Gallois eust eue par la grace de Dieu victoire contre lennemy denfer, il sendormit en la chappelle et, pendant quil dormoit, fust miraculeusement le cierge reallumé, de quoy fust ledit Perceval grandement esmerveillé et fort esbahy.

101. Comment, aprés que Perceval eust recouvert ung cheval, se mist au chemin et trouva ung chevallier, auquel il jousta et vainquist, puis lenvoya prisonnier au noble roy Arthus.

[203vb] 101. Comment, aprés que Perceval eust recouver<t> ung cheval au lieu du sien qui mort estoit, se mist à chevaulcher par une vallee où il ouyt ung chevallier qui le suyvoit grand train, auquel il jousta, et fust ledict chevallier vaincu et envoyé en la prison du roy Arthus.

102. Comment Perceval trouva ung chevallier chevaulchant emmy la forest portant ses armes devant luy, et des remonstrances quil luy fist.

[208ra] 102. Comment Perceval le Galloys en chevaulchant parmy une grande forest trouva ung chevallier chevaulchant tout desarmé, ayant ses armes à lenviron de luy sur son cheval, auquel il fist les remontrances que la maniere de porter ses armes en icelle sorte nestoit honneste, mais de chevallier recreu et de nul honneur.

103. Comment Saigremor arriva à la court du roy Arthus, auquel fist sçavoir de lestat de Perceval et de sa venue à la court.

[209va] 103. Comment Saigremor arriva en la court du roy Arthus et dist des nouvelles de Perceval au roy Arthus et quil viendroit en court à la feste et sollennite de la Penthecouste, sil navoit essoyne ou empeschement ; adonc se meist le roy Arthus aux fenestres du pallais pour veoir se ledict Perceval viendroit.

247

104. Comment Calcogravant (sic), voyant la dure envahie que faisoit Lionnel contre son frere Bohors, le voulust secourir, et enfin furent tous deux occis1.

[212rb] 104. Comment Qualogrenant, voyant la dure envahie que faisoit Lyonnel contre son frere Bohors, voulut secourir ledit Bohors et, en combatant et revenchant soy et Bohors, fust occis.

105. Comment Perceval accompaigné du Chevallier Couart arriverent pres dung cha[aa4ra]steau où se faisoit ung tournoy.

[213rb] 105. Comment Perceval, aprés quil fust guery de sa blesseure, luy accompaigné du Chevallier Couart se mirent à leur chemin, et tant chevaulcherent quilz arriverent pres dung chastel où lon debvoit faire ung tournoy, et là ne voulurent entrer, mais chevaulcherent à costiere tant quilz pervindrent en une abbaye asséz pres dudict chastel.

106. Comment, aprés que Perceval fust party du Beau Hardy, arriva en ung hermitage, où il se confessa bien et devotement.

[214va] 106. Comment, aprés que Perceval fust party du Beau Hardy, il chevaulcha longuement jusques à la nuict par une grande forest où luy convint logier à ung hermitaige, où le lendemain ouyt le service divin [214vb] et se confessa bien et devotement.

107. Comment, aprés que Perceval fust party de Hector des Marés, arriva audict chasteau où se tenoit le bon chevallier Pertinel, contre lequel il jousta et le vainquist.

[215vb] 107. Comment, aprés que Perceval eust prins congé de Hector des Maretz, il chevaulcha tant dung costé que daultre quil apperceust ung chasteau de grande beaulté, et sceust que leans demouroit Pertinel le vaillant chevallier. Adonc print Perceval lescu dudict Pertinel qui pendoit à ung arbre, qui fust cause que Pertinel vint tout armé et combatirent luy et Perceval, et fust ledict Pertinel vaincu par ledict Perceval.

108.

[216vb] 108. Comment Perceval, aprés quil eust occis Pertinel, il erra tant quil trouva le chasteau du roy Peschor et, aprés lavoir salué et conjouy, luy presenta la teste dudict Pertinel, laquelle fust portee sur la haulte tour du chastel.

109. Comment une damoiselle apporta les nouvelles à Perceval que le roy Peschor son oncle estoit trespassé, et comment le roy [aa4rb] Arthus, bien accompaigné, y alla pour le couronner.

[219rb] 109. Comment une damoiselle apporta nouvelles à Perceval que le roy Peschor son oncle estoit trespassé, et comment le roy Arthus, bien accompaigné, y alla pour le couronner.

248

110. Comment le roy Arthus et toute sa compaignie se partirent pour leur en retourner en leur paÿs ; et de Perceval, qui demeura en son païs par lespace de sept ans, et puis sen alla finir (finiz) ses jours en ung hermitaige.

110.

Fin des matieres contenues en ce present volume de Perceval le Galloys.

1 En synthétisant le titre qui se lit dans le texte, et nayant évidemment pas lu le chapitre, lauteur de la Table se trompe : Calogrenant seul est tué au cours du combat.