Aller au contenu

Classiques Garnier

Titres de chapitres

  • Type de publication : Chapitre d’ouvrage
  • Ouvrage : Perceval le Galloys en prose (Paris, 1530). Chapitres 59-80
  • Pages : 271 à 274
  • Collection : Textes littéraires du Moyen Âge, n° 48
  • Série : Mises en prose, n° 6
  • Thème CLIL : 3438 -- LITTÉRATURE GÉNÉRALE -- Oeuvres classiques -- Moyen Age
  • EAN : 9782406074915
  • ISBN : 978-2-406-07491-5
  • ISSN : 2261-0804
  • DOI : 10.15122/isbn.978-2-406-07491-5.p.0271
  • Éditeur : Classiques Garnier
  • Mise en ligne : 19/11/2018
  • Langue : Français
271

Titres de chapitres

Dans la table (colonne de gauche), je supprime les renvois aux feuillets et jajoute la numérotation des chapitres ; les fautes y sont indiquées entre parenthèses. Dans la colonne de droite, en revanche, je donne le texte critique.

[aa3ra] 59. Comment le roy Arthus delibera tenir sa court la plus sumptueuse que oncques mais avoit faict.

[101vb] 59. Comment le roy Arthus prenoit son deduict és chasses des boys avec ses chevalliers et privéz et en retournant declara à Gauvain et aultres ses princes quil vouloit tenir court, la plus riche que il eust de son vivant tenue.

60. Comment le roy Arthus, aprés quil fust parti du verger aux sepultures, envoia messire Gauvain sçavoir où il pouroit loger, et des merveilles que messire Gauvain vist qui raconta au roy Arthus.

[105rb] 60. Comment le roy Arthus, aprés estre party du verger aux sepultures, envoya Gauvain pour chercher où ilz pourroient loger et repaistre ; et les merveilles que Gauvain trouva et annonça au roy Arthus, lequel y alla liement.

61. Comment messire Gauvain pria son oncle partir du lieu où ilz estoient pour la crainte de Brandelis, ce quil ne voulust faire, dont luy en cuida advenir gros dommages.

[109ra] 61. Comment Gauvain, nepveu du roy Arthus, aprés quil eust compté la verité à son oncle, luy pria que tost ilz departissent de ce lieu pour la craincte quil avoit que Brandelis ne le trouvast en celle place où ilz estoient, ce que le roy ne voullut accepter, de quoy grand mal luy en cuyda venir.

62. Comment Keux le seneschal, sitost que fust entré au jardin où estoient les chevalliers, fust prins et mené à Brandelis, seigneur du chasteau, auquel il dist que le roy Arthus et Gauvain estoient leans assiz au menger.

[109va] 62. Comment Keux, le seneschal du roy Arthus, aprés quil fust entré au jardin où estoient tous les chevalliers, fust prins et mené à Brandelis, qui estoit le seigneur du chasteau, auquel il dist que le roy Arthus et Gauvain estoient dedens la grand salle dudit seigneur, assis à table pour prendre leur refection.

272

63. Comment lenfant, filz de Gauvain et nepveu de Brandelis, fust envoyé par sa mere pour faire la paix entre les deux chevalliers, et comment il fust moult ledengé par icelluy Brandelis.

[111vb] 63. Comment lenfant, filz de Gauvain et nepveu de Brandelis, fust envoyé par sa mere entre lesdictz deux chevalliers pour y mettre paix, ce quil ne peust, mais fust par ledit Brandelis son oncle rebouté et laidangé, dont le roy Arthus et tous ses barons furent fort desplaisans.

64. Comment la paix fust faicte entre messire Gauvain et Brandelis.

[112va] 64. Comment la paix se feist entre messyre Gauvain et Brandelis par la supplication du roy Arthus et ses princes, et le petit enfant estant entre eulx.

65.

[118ra] 65. Comment le grand chevallier du Chastel Orguilleux sen retourna à son chastel avec messire Gauvain pour samye consoler, et aprés sen vindrent aux tentes pour informer le roy Arthus de la victoire de Gauvain contre led<it> chevallier.

66. Comment le roy Arthus et le Riche Souldoier se mirent en queste pour trouver le filz de messire Gauvain, et messire Gauvain et Keux (lesquelz) vindrent vers la royne en Bretaigne.

[119rb] 66. Comment, aprés que le roy Arthus et le Riche Souldoyer avec leur compaignie se furent mis en queste pour le petit filz de messire Gauvain trouver, missire Gauvain, Keux et Girflet sen vindrent en la Grande Bretaigne vers la royne.

67. Comment, aprés que le chevallier que Gauvain menoit pour parler à la royne eust esté occis, ledict Gauvain sarma de ses armes et sen alla au conduict du cheval.

[121ra] 67. Comment, aprés que le chevallier que Gauvain menoit pour parler à la royne eust esté occis au conduict de Gauvain, ledit Gauvain se arma des armes dudit deffunct comme y luy avoit promis, et sen alla au conduict du cheval dudit deffunct.

68. Comment messire Gauvain, pour acomplir sa promesse, se mist en voye, et comment il arriva au lieu dont ledict chevallier occis estoit seigneur.

[121vb] 68. Comment Gauvain, pour sa promesse accomplir, se myst en voye en la conduicte du cheval du chevallier occis, et comment il arriva ou lieu dont led<it> chevallier occis estoit seigneur.

69. Comment messire Gauvain sessaia a resoulder lespee rompue, et comment il senquist au roy pourquoy la lance saignoit incessamment, ce que le roy luy declaira.

[123ra] 69. Comment Gauvain se essaya a ressonder lespee rompue, ce qui ne peult faire, et comment il senquist au roy pourquoy ne à quelle cause la lance seignoit incessamment, ce que le roy luy accorda.

273

70. Comment Gauvain par son dormir faillist à sçavoir pourquoy le graal sapparoissoit, et [aa3rb] aultres matieres.

[123vb] 70. Comment, aprés que Gauvain pour son dormir faillist à ouyr compter au roy les causes pour lesquelles le graal sapparoissoit, se reputoit malheureux et proposa de tant faire quil peust sçavoir ce à quoy il avoit failly.

71. Comment le filz de messire Gauvain, lequel avoit esté desrobé comme avéz ouy, fust envoyé par une damoiselle tout armé sçavoir le non dung chevallier trespassant, lequel ledict enfant mist à mort.

[124rb] 71. Comment le filz de Gauvain, lequel avoit esté emblé comme cy devant avéz ouy, se tenoit avec la pucelle envoysie et fust par elle envoyé tout armé et à cheval monté pour sçavoir le nom dung chevallier trespassant, et comment ledict chevallier fust par lenfant mis à mort à la premiere jouste.

72. Comment le roy Arthus de nuyct, non pouant dormir, soy pourmenant sur le rivaige de la mer, vist arriver ung challant auquel avoit ung chevallier mort de moult belle stature.

[126ra] 72. Comment le roy Arthus en une nuict, non ayant le pouoir de dormir et reposer, se leva de son lict et alla avec deux de ses chamberlans sur le rivaige de la mer pour passer temps et se raffreschir, et comment il veist arriver pres de luy ung chalant auquel avoit ung chevallier mort richement acoustré et de la plus belle stature que le roy eust onques veu.

73. Comment Guereschés, querant son frere Gauvain, arriva en ung moult beau chasteau garny de grandes richesses.

[127va] 73. Comment Guereschés, querant son frere messire Gauvain, arriva en ung chasteau de merveilleuse beaulté, auquel y avoit richesses et pierreries sans nombre.

74. Comment, aprés que Perceval eust erré par plusieurs royaulmes et contrees lespace de cinq ans sans aucunne souvenance de Dieu, arriva devant le Chasteau du Cor, où il combatist le roy et le vainquist.

[131rb] 74. Comment, aprés ce que Perceval eust erré et divagué par plusieurs royaulmes par lespace de cinq ans sans quil eust aulchunne memoire ou souvenance de Dieu, arriva devant ung chasteau de merveilleuse beaulté, puis se combatist contre le roy et le vainquist.

75. Comment Perceval proposa ne retourner à la court du roy Arthus quil neust esté à la court du roy Peschor sçavoir que cestoit du graal.

[132vb] 75. Comment Perceval, aprés quil eust conquis le roy du Chasteau du Cor, proposa ne retourner en court jusques à ce quil eust esté chez le roy Peschor pour estre informé pour quoy ne de quoy le graal servoit.

274

76. Comment Perceval se mist en queste pour trouver le chevallier qui la teste et le brachet emportoit, en la queste duquel rencontra la pucelle qui emblé luy avoit son brachet.

[135rb] 76. Comment Perceval le Gallois se mist en queste pour trouver le chevallier qui la teste et le brachet emportoit, en la queste duquel il rencontra la pucelle qui emblé luy avoit son brachet.

77. Comment Perceval fust advisé du chemin quil debvoit tenir en la maison du roy.

[137ra] 77. Comment Perceval, aprés avoir esté enseigné du chemin quil debvoit tenir pour la pucelle trouver, fust advisé du chemin par lequel pourroit parler au roy Peschor.

78. Comment Perceval envoia Abioris, quil avoit conquis, prisonnier en la court du roy Arthus, lequel fust chevallier de la Table Ronde.

[139rb] 78. Comment, aprés ce que Perceval eust conquis Abioris et leust envoyé se rendre prisonnier en la court du roy Arthus, où le roy le fist des chevalliers de la Table Ronde, il entra en une grande forest en laquelle il trouva dessoubz ung chesne ung chevallier mort, transpercé dugne lance parmy le corps, et dugne espee le heaulme fendu.

79. Comment Perceval, aprés quil eust conquis le chevallier qui gardoit le Gué Amoureux, lenvoya prisonnier en la maison du roy Arthus.

[142ra] 79. Comment, aprés que Perceval le Gallois eust conquis le chevallier qui gardoit le Gué Amoureulx et leust envoyé rendre prisonnier au roy Arthus, le chevallier saquitta de sa promesse et fust repceu au nombre des chevalliers de la Table Ronde, et puis Per<ce>val se mist à chevaulcher dedans les forestz où il fust asséz longtemps.

80. Comment ceulx du chasteau de Blanchefleur sesjouirent grandement de la venue de Perceval, et comment il jouist de sa dame.

[144ra] 80. Comment ceulx du chasteau de Blanchefleur et lamye de Perceval sesjouyrent grandement de la venue de Perceval, et comment ledit Perceval jouyst de lamour de sadicte amye.