Aller au contenu

Classiques Garnier

Table des illustrations

329

Table des illustrations

Kathryn Dickason

Fig. 1 – Reliquary of Sainte Foy Sainte Foy. Abbey at Conques, c. ninth century (select gems encrusted as late as sixteenth century). Photograph by ZiYouXunLu. Wikimedia Commons, licensed by CC BY-SA 3.0 Grayscale modification   66

Fig. 2 – The mother of Scipio leads her children away from idolatrous dancing (detail). Augustine, La Cité de Dieu (illustration for II.5). Old French translation by Raoul de Presles, Maître de François, illuminator Paris, c. 1475-1480 Den Haag, © Museum Meermanno Westreenianum, 10 A 11, fo 45 r   67

Fig. 3 – Daughters of Judah dance in Jerusalem. Psalm 46 (Vulgate) Harley Psalter, copied from the Utrecht Psalter England, early eleventh century © British Library, Harley ms. 603, fo 27 ro   68

Fig. 4 – The martyrdom of St. Stephen. Psalter illustration for Psalm 101 perhaps Ghent, late thirteenth century © British Library, Burney ms. 345, fo 127 v   69

Alain Quillévéré

Fig. 1 – Le Petit Libéral, 6 août 1938. Programmes de fêtes. © Collection personnelle.  283

Fig. 2 – Les salles de danse dans les Côtes-du-Nord 1936-1939, carte de lauteur  284

Fig. 3 – Maintien de linterdiction des bals par le Délégué général du Gouvernement français dans les territoires occupés. © Archives nationales, F1a 3600.  285

Fig. 4 – Les bals clandestins dans les Côtes-du-Nord 1941-1945, carte de lauteur  286

Fig. 5 – Fréquence des bals clandestins 1941-1945  287

330

Fig. 6 – Brigade Territoriale (BT) de Belle-Isle-en-Terre, PV no 612, 7 novembre 1943, © Archives départementales des Côtes dArmor, 2 W 138.  288

Fig. 7 – Professions déclarées par les musiciens des bals clandestins  289